سنگ فیروزه | سنگ عقیق | سنگ زمرد | سنگ یاقوت

جدید ترین مطالب درباره سنگ فیروزه ، سنگ یاقوت ، سنگ یاقوت کبود ، سنگ یاقوت زرد ، سنگ عقیق ، سنگ زمرد و دیگر سنگ ها

سنگ فیروزه | سنگ عقیق | سنگ زمرد | سنگ یاقوت

جدید ترین مطالب درباره سنگ فیروزه ، سنگ یاقوت ، سنگ یاقوت کبود ، سنگ یاقوت زرد ، سنگ عقیق ، سنگ زمرد و دیگر سنگ ها

خرید نگین عقیق شجر انگشتر نقره مردانه دست ساز سنگ عقیق شجر

برای خرید نگین انگشتر به سایت معتبر زرسی مراجعه کنید

طبقه بندی موضوعی

چگونگی شناسایی انگشتر نقره مردانه دست ساز

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۹ ق.ظ

انگشتر فیروزه

انگشتر نقره مردانه دست ساز اصل را چگونه از تقلبی تشخیص دهیم؟

تا حالا پیش آمده تا انگشتر نقره مردانه دست ساز یا سرویس نقره خریداری کنید. حتما این جواهرات نقره را بررسی کرده اید و به عددی که روی این جواهرات درج شده برخورد کرده اید. بله درست متوجه شدید عدد ” 925 “. خوب معنی این عدد چیست؟ جواب نقره استرلینگ می باشد.

این عدد نشان می دهد که این جواهر نقره از نقره ی 925 یا استرلینگ ساخته شده است. بیایید با هم با نقره استرلینگ و راه های تشخیص آن بیشتر آشنا شویم.

نقره استرلینگ یکی از بالاترین عیار های نقره است اما بایستی به این نکته توجه کنید که نقره استرلینگ کاملا خالص نیست. برای مثال یک انگشتر نقره استرلینگ از 92.5 درصد نقره خالص و 7.5 درصد سایر فلزات که در اکثر مواقع مس می باشد ساخته شده است. و در برخی موارد مانند تمام محصولات فروشگاه اینترنتی زربای برای زیبایی و مراقبت هر چه بیشتر از جواهرات نقره با طلا سفید یا رادیوم روکش شده است.

 

خوب همانطور که پیش تر آمده است یک جواهر نقره استرلینگ از یک جواهر نقره یا جواهر غیر استرلینگ با علامت و نشانه ای که روی آن درج شده و عدد 925 قابل تشخیص است اما اگر این جواهرات نقره یا هر گونه جواهر نقره دیگری این نشانه و علامت را نداشته باشد چگونه می توانیم به این امر پی ببریم. شاید این نشانه و درج علامت 925 هم روی جواهرشما باشد ولی می خواهیم صحت آن را بررسی کنیم. راه حل ها ساده است از یک مشاور حرفه ای جواهر نقره شناس کمک بگیرید یا با ما در این مقاله همراه شوید و با راه حل هایی که حتی می توانید آن ها را در خانه انجام دهید و در ادامه با هم بررسی می کنیم حرفه ای شوید.

 انگشتر

اگر قبلا مقاله ما در بخش اول جواهرات نقره استرلینگ و راه های تشخیص این جواهرات (بخش اول) مطالعه کرده باشید با هم روش های زیر را مرور کردیم:

 

دنبال عدد 925 بگردید! احتمالا انگشتر نقره مردانه دست ساز شما اصل است

یک انگشتر نقره مردانه دست ساز خریداری کرده اید. آن را بررسی کنید یک عدد یا علامت روی آن مشاهده می کنید. اگر علامت 925 را دیدید که انگشتر نقره شما استرلینگ است

 

 از موسیقی و صوت استفاده کنید!

یک وسیله یا مثلا یک سکه بردارید. با آن ضربه ای به انگشتر نقره خود بزنید. ( مواظب باشید از تمام توان خود برای ضربه زدن استفاده نکنید. مراقب جواهرات نقره خود باشید.) بایستی صدایی زنگ مانند برای یک یا دو ثانیه بشنوید.

 

انگشتر نقره خود را بو کنید و از قوه بویایی خود کمک بگیرید!

انگشتر نقره مردانه دست ساز خود را چه لحظه بو کنید. اگر بوی قوی احساس کردید یا به مشام شما رسید به احتمال فراوان این انگشتر نقره حاوی بیش از حد مس می باشد. و به احتمال زیاد نقره استرلینگ با عیار بالای نقره نیست.

 

از گزینه خم کردن برای انگشتر نقره استرلینگ استفاده کنید!

اگر اقلام ساخته شده از نقره شما یا انگشتر نقره مردانه دست ساز شما به سختی شدیدی خم می شود یا خم نمی شود احتمال اینکه از نقره خلوص بالا باشد کمتر است. باز در این جا تاکید می کنیم که خم شدن به مفهوم خم شدن به راحتی نیست پس مراقب جواهرات نقره خود باشید.

 

دست بکار شوید برای انگشتره نقره یک آزمایش احساسی انجام دهید!

راه حل استفاده از پارچه ای روشن یا سفید رنگ است. این پارچه را بر روی سطح انگشتر نقره خود بکشید. پارچه را بررسی کنید اگر علامت های سیاهی یا کثیفی مشاهده کردید می توانید بگویید که این انگشتر نقره و به احتمال زیاد نقره استرلینگ ساخته شده است.

 

دست به کار شوید انگشتر نقره خود را بردارید و از آهنربا استفاده کنید!

 

 

اگر انگشتر نقره مردانه دست ساز که خرید کرده اید و با تست آهنربا این انگشتر به آهنربا چسبید پس به احتمال فراوان انگشتر نقره نمی تواند باشد.

 

در اینجا می خواهیم سایر روش ها را با یکدیگر بررسی کنیم روش های دیگری نیز برای تشخیص اصل بودن جواهرات نقره یا به عبارتی تشخیص اصل بودن و استفاده از نقره استرلینگ یا نقره 925 در تولید جواهرات نقره وجود دارد.

 

 

 

یخ! از یک کاسه پر از یخ استفاده کنید تا انگشتر نقره خود را محک بزنید.

دستکش های خود را دست کنید. مواد لازم برای این تست را یادداشت کنید. یک کاسه پر از قطعه های یخ و یک انگشتر نقره. جواهراتی که از نقره ساخته شده اند مانند انگشتر ، سرویس نقره ، گردنبند نقره یا فرقی نمی کند یک قاشق ساخته شده از نقره را بردارید. نقره یکی از بالاترین میزان هدایت حرارتی در بین فلزات را دارد. این بدین معنا است که گرما و حرارت را به سرعت از خود عبور می دهد. از این ویژگی می خواهیم برای تشخیص اصل بودن انگشتر نقره استفاده کنیم.

 

دو روش برای انجام این آزمایش یخ وجود دارد. انگشتر یا گردنبند نقره یا سرویس نقره خود را بر روی یک سطح صاف قرار دهید. یک قطعه یخ روی جواهر نقره خود قرار دهید و یک قطعه یخ را کنار انگشتر نقره مردانه دست ساز خود روی سطح قرار دهید. اگر انگشتر نقره شما واقعا از نقره عیار بالا ( نقره 925 یا نقره استرلینگ ) باشد قطعه یخ روی این انگشتر نقره بایستی سریعتر از انگشتری که کنار جواهر نقره شما روی سطح قرار دارد ذوب شود.

 

اما روش دوم. یک کاسه یخ تهیه کنید. یک انگشتر نقره مردانه دست ساز روی یخ ها قرار دهید. همزمان یک انگشتر یا قطعه غیر از نقره روی یخ ها قرار دهید. پس زمان حدود 10 ثانیه انگشتر خود را بردارید و لمس کنید. انگشتر نقره به سرعت به علت هدایت حرارتی بالایی که دارد سرد می شود. اما انگشتر یا قطعه غیر نقره شما در همین زمان را بردارید قطعا سردی به میزان انگشتر شما نباید داشته باشد.

روش هایی قبلی که با یکدیگر بررسی کردیم روش هایی به اصطلاح خانگی می باشد. در برخی موارد برای تست های بیشتر و معتبر تر نیاز به کمک گرفتن از یک فرد متخصص می باشد. روش های بعدی که می خواهیم باهم بررسی کنیم روش هایی هستند که نیاز به کمک گرفتن از یک متخصص و فرد آگاه به این روش ها می باشد.

 

شما هموطنان عزیز می توانید در هر لحظه از شبانه روز می توانید با ورود به سایت زرسی و بررسی محصولات مورد علاقه خود را انتخاب کرده و یک انتخاب هوشمندانه را تجربه کنید.شایان ذکر است که پر طرفدارترین محصولات زرسی شامل انگشتر مردانه و انگشتر زنانه می باشد و شما در صفحه محصولات سایت زرسی می توانید برای خرید انگشتر مردانه اقدام نمایید.

 

 

 

از یک حرفه ای بخواهید که برای شما روی انگشتر نقره تست اسید نیتریک انجام دهد.

همانطور که گفتیم ممکن است روش ها و تست های خانگی اعتبار و اطمینان بالایی نداشته باشد. برای این منظور از یک حرفه ای و متخصص بخواهید که برای شما آزمایش اسید نیتریک روی انگشتر نقره شما انجام دهد. اسید نیتریک نشان می دهد که فلز انگشتر شما اصل است یا تقلبی می باشد. به این کار اصطلاحا محک زدن نیز می گویند.

 

کارشناس حرفه ای بخشی از انگشتر نقره را خراش می دهد. بعد به وسیله قطره چکان یک قطره اسید نیتریک روی آن قسمت از انگشتر نقره که خراش داده می چکاند. اگر این بخش از جواهر نقره سبز شود نشان دهنده این است که انگشتر شما اصل نیست و از فلزی غیر از نقره استفاده شده است یا اینکه عیار نقره بالایی ندارد. اما اگر این بخش از انگشتر شما به رنگ کرم در بیاید نشان دهنده این است که انگشتر نقره شما از نقره عیار بالا تهیه شده است و اصل می باشد.

 

این روش را البته شما می توانید در منزل و خانه نیز انجام دهید. به این منظور یک کیت تشخیص اصل بودن نقره به روش اسید نیتریک خریداری کنید و این آزمایش را در خانه انجام دهید. به یاد داشته باشید علاوه بر اینکه مواظب جواهر نقره و انگشتر نقره خود باشید هنگام استفاده از اسید نیتریک، باید بسیار مراقب سلامتی خود نیز باشید. همیشه قبل از بکار بردن اسید نیتریک از دستکش و عینک محافظ استفاده کنید.

 

انگشتر نقره خود را برای تست به آزمایشگاه ارسال کنید.

اما اگر تمام روش های قبل را انجام دادید و باز هم در اصل بودن انگشتر نقره خود شک داشتید. تنها راه باقیمانده ارسال انگشتر نقره خود به یک آزمایشگاه پیشرفته جواهرات و جواهرات نقره و آزمایش های فلزی می باشد. در این آزمایشگاه متخصصان ممکن است آزمایش های زیر را برای تشخیص اصل بودن انگشتر نقره شما انجام دهند:

 

آزمایش ذوب که با نمونه گیری از انگشتر نقره و ذوب آن یک آزمایش شیمیایی خاص انجام می دهند.

آزمایش تفنگ XRF . در این آزمایش پرتو های ایکس ری را از انگشتر نقره عبور داده و با روش های خاص اصل بودن و خلوص نقره را اندازه گیری می کنند.

انگشتر

روش دیگر طیف سنجی جرمی است که به کمک روش های خاص ساختار مولکولی و شیمیایی جواهر نقره را آزمایش می کنند.

امیدواریم روش هایی که برای تشخیص اصل بودن جواهرات نقره با هم بررسی کردیم برای شما کاربردی بوده باشد. اگر شما نیز روش هایی دیگری سراغ دارید یا نظر یا پیشنهاد یا انتقادی دارید خوشحال می شویم با ما این موارد را در میان بگذارید.

شما هموطنان عزیز می توانید در هر لحظه از شبانه روز می توانید با ورود به سایت زرسی و بررسی محصولات مورد علاقه خود را انتخاب کرده و یک انتخاب هوشمندانه را تجربه کنید.شایان ذکر است که پر طرفدارترین محصولات زرسی شامل انگشتر مردانه و انگشتر زنانه می باشد و شما در صفحه محصولات سایت زرسی می توانید نسبت به خرید انگشتر مردانه و زنانه اقدام نمایید.

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی