سنگ فیروزه | سنگ عقیق | سنگ زمرد | سنگ یاقوت

جدید ترین مطالب درباره سنگ فیروزه ، سنگ یاقوت ، سنگ یاقوت کبود ، سنگ یاقوت زرد ، سنگ عقیق ، سنگ زمرد و دیگر سنگ ها

سنگ فیروزه | سنگ عقیق | سنگ زمرد | سنگ یاقوت

جدید ترین مطالب درباره سنگ فیروزه ، سنگ یاقوت ، سنگ یاقوت کبود ، سنگ یاقوت زرد ، سنگ عقیق ، سنگ زمرد و دیگر سنگ ها

خرید نگین عقیق شجر انگشتر نقره مردانه دست ساز سنگ عقیق شجر

برای خرید نگین انگشتر به سایت معتبر زرسی مراجعه کنید

طبقه بندی موضوعی

خصوصیات و ویژگی انگشتر فیروزه نیشابور

يكشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۰۴:۳۳ ب.ظ

بهترین انگشتر فیروزه را باید در کجا پیدا کرد؟

بهترین نوع از انگشترهای قدیمی فیروزه را در مشهد میتوان یافت سنگ های قدیمی که قدمت بعضی از آنها ۵۵۰۰ سال قبل برمیگردد .خراسان به عنوان قطب انگشتر فیروزه در جهان شناخته می شود و همه ساله بسیاری از مردم از اقصا نقط ایران و جهان به ایران می آیند و از سوغاتی مشهد که یکی از آنها انگشتر فیروزه است بهره مند می شوند.

فیروزه تراشی و عقیق تراشی در استان خراسان رضوی از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار بوده و زینت‌آلات ساخته شده با نگین این سنگ‌ها امروزه در زمره سوغاتی است که زایرین و مسافران شهر مشهد به تیمن و تبرک انگشتر فیروزه را به شهرهای خود می‌برند. کهن‌ترین سنگ و انگشتر فیروزه در یک کاوش باستان‌شناسی در نیشابور کشف گردید که قدمت آن ۵۵۰۰ سال قبل برآورد گردید. این امر نشان می‌دهد سنگ فیروزه و انگشتر فیروزه هزاران سال پیش مورد استفاده جوامع قدیم بوده است. محصولات و انگشتر فیروزه بر طبق کیفیت و رنگ نام‌های مختلفی دارد که مرغوب‌ترین آن‌ها دارای رنگ آبی روشن است. از این سنگ انواع گردنبند فیروزه ، انگشتر فیروزه و… ساخته و به بازار عرضه می‌شود. قدمت تراش روی عقیق نیز به سه هزار سال پیش می‌رسد که پس از برش سنگ آن را تراش داده و سپس جلا می‌دهند. انواع عقیق عبارتند از ایرانی، عینی و هندی.

 

شما هموطنان عزیز می توانید برای اطلاع کامل از خواص فیروزه به سایت زرسی ، بزرگترین و برترین ویترین آنلاین طلا و جواهر مراجعه فرمایید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی